Vrije opvoedkunst — Jrg. 88 (juni 2021) nr. 2

Inhoud Vrije Opvoedkunst:

  • Beste Lezer en inhoud Rob Tuk
  • Levend onderwijs is onontbeerlijk; juist nu! Frans Lutters
  • Liefde voor het leven Geraldina Metselaar
  • Geworden wie je bent…? Jan Alfrink
  • Wist u dat…?
  • ColumnThomas Kelling, antroposofisch huisarts
  • Kinderboeken Anke Wagemaker
  • Waldorf’s goud Kees Warmerdam
  • Onze correspondent Angela Machiel-Guépin
  • Waldorf – De Vrijeschool in een digitaliseringshausse Edwin Hübner
  • Bron van vernieuwing Jacques Meulman
  • Vrijeschoolonderwijs op een openbare school – hoe kan dat? Anselma Remmers
  • Voorbij de grenzen Irene Storm
  • Menszijn in de wereld Mirjam Broeders
  • Houd de bijwerkingen niet bij je Paul Kooijman
  • Het kleine kind Hennie de Gans-Wiggermans
  • Pasen – een exegese van de voordracht Gerard Smits
  • Zingen in de super Hennie de Gans-Wiggermans
  • Knutselideeën Katja Kaiser
  • Eén kosmische dag Marianne Carolus
  • Denken over de corona-maatregelen Anselma Remmers
  • Boekbespreking: Essentials of Eurythmy in Social Life Lot Hooghiemstra

Inhoud Lerarenbrieven:

  • Redactioneel Frans Lutters
  • Metanoia!, werk met het impliciete —Henk Kranenborg
  • Taalcursus voor leraren —Marieke Cooiman
  • De kunst van het afstemmen [1] —Jacqueline de Groot
  • Een kerstspel voor de bovenbouw —Kees Veenman
  • Ruimte en tijd in het onderwijs [2] —Christof Wiechert
  • Mag ik aan het roer staan [1] —Anne Machiel
  • Wat kunnen we van Irma leren? —Joep Eikenboom
  • De leprechaun vertelt —Wiel Hupperets
  • De Almeida Quest [3] —Frans Lutters
  • De transformatie van de (Vrijeschool)organisatie —Mirjam Broeders
  • Betekenis van de mythe over het Gulden Vlies —Jan Vermeulen
  • Gedicht: Moeder Aarde —Wiel Hupperets