Volgens Bartjens — Jrg. 38 (juni 2019) nr. 5

02 Van de redactie
Cathe Notten

04 Probleemoplossen voor alle leerlingen
Marc van Zanten
Stimuleren van wiskundig redeneren

09 De wiskunde van het touwtrekken
Ronald Keijzer, Eefje van der Zalm & Annerieke Boland
Spel door een wiskundige bril

12 En de winnaar is…
Corinne Harten, Bronja Versteeg & Anneke Noteboom
Uitslag van de Rekenspellenwedstrijd 2019!

14 Groetjes van groep 4
Lia van Diem
Geld

15 De waarde van geld
Francien Garssen, Marieke Gribling, Ronald Keijzer, Marjolein Kool, Mariët Lubbers, Margreeth Mulder, Wil Oonk & Belinda Terlouw
Geld als doel en middel in het rekenwiskundeonderwijs

18 De draad van Ariadne
Anneke van Gool, Anneke Noteboom, Annette Markusse, Corinne Harten, Geeke Bruin-Muurling, Maike Den Houting, Marike Verschoor, Pauline van Vliet, Suzanne Sjoers & Cathe Notten. Illustraties en vormgeving: Nina Lathouwers
Wiskunde voor kinderen van 4 tot 12 jaar

22 Liever gamen dan sommen maken
Anne van Hoogmoed
De rekendrempels nemen met ‘Garfield’s Count me In’

26 Zeker weten? 
Kees Hoogland
Onderzoekspraktijk reken-wiskunde

28 Kwartetten met de handelingsniveaus
Marieke Los
Een professionaliseringsinstrument voor het rekenonderwijs

32 Kleine Kinderen worden groot
Sophie Notten
Ontdekkingen

33 Doeners aan zet!
Ans Pieters
Optimaal leren reken in de klusklas

36 Volgens Bartjens
Ronald Keijzer
Ontwikkeling en Onderzoek

36 Bewijs uit het gerijmde
Jaap van Lakerveld
Dief van je eigen portemonnee

37 NVORWO
Jenneken van der Mark
Nieuws uit de vereniging

38 Spel in de rekenles
Anneke Noteboom
Brikks