Volgens Bartjens — Jrg. 28 (januari 2009) Nr. 3

4 Verschillende oplossingsstrategie‘n – vari‘ren of vermijden?
Marc van Zanten
Maak de keuze op basis van de beoogde leerprocessen.

8 In memoriam
Ed de Moor
Herman Heidenrijk

9 Een shirt voor Yao Ming
Ortwin Hutten
Meten en verhoudingen in de nascholing van Peruaanse leerkrachten.

10 Een miljonair op vakantie
Ronald Keijzer, Rob van Tricht, Martin Fransen
Denken en discussi‘ren over grote geldbedragen.

14 Spijkers met koppen
Mirjam Hoogland, Hilde Amse
Een reken-wiskundige bouwmarkt in groep 1-2-3.

22 Puzzelachtige verhaaltjessommen
Marja van de Heuvel-Panhuizen, Angeliki Kolovou
Een ICT-omgeving om het oplossen van puzzelachtige verhaaltjessommen te toetsen en te leren.

30 Hoe schrijf je dat nou netjes op?
Kees Buijs
Het gebruik van hulpnotaties in het reken-wiskundeonderwijs.

RUBRIEKEN

2 Volgens Bartjens…
Marjolein Kool

12 Interactie
Willem Vermeulen
Hoe realistisch zijn de sommetjes in de rekenles?

17 Wiskunde op straat
Harrie Sormani
De Zevenheuvelenloop 2008

18 Ei van Columbus
Jos van den Bergh, Ron Felix
De rekenkrant voor kinderen van 10 tot 12 jaar

27 Kleine kinderen worden groot
Henry van Kraanen
Het grootste getal


28 Groetjes van groep 4
Lia van Diem
Pretpark en rondvaartboot.

39 Vroeger
Ed de Moor
Minder onthouden

34 Veelgestelde vragen
Adri Treffers
Wat is het verschil tussen een verhaaltjessom en een contextopgave?

35 Spel in de rekenles
Anneke Noteboom
Rupsen race.

36 De bekende Nederlander in getallen
Harrie Sormani
Marjolein Kool


38 In/Uit-gelicht
Peter van den Bremen
Rekenen-wiskunde-artikelen in tijdschriften.