Volgens Bartjens — Jrg. 26 (mei 2007) Nr. 5

4 Met taal kun je rekenen
Joanneke Prenger
De rol van taalvaardigheid en tekstbegrip bij het oplossen van een wiskundeopgave.

9 Levert zelfstandig werken effectief onderwijs op?
Hans Wolthuis
Rekenen-wiskunde en het vernieuwingsonderwijs.

14 De kunst van het luisteren
Jolanda Jager
Een goede leerkracht verdiept zich in de rekenkronkels van zijn leerlingen.

22 Iedereen kan zijn steentje bijdragen
Hilde Amse
Betekenisvol onderwijs in de onderbouw en op de Pabo.

26 Kangoeroe op de basisschool en de Pabo
Leon van den Broek, Guido Holvast
De grootste reken-wiskundewedstrijd ter wereld.

30 Ik woon dichter bij de school dan jij
Wilma de Neeff-Wisselink
Een verkeerskleed als rijke leeromgeving voor kleuters.

33 Berichten uit de uitkraamkamer
Joost Klep
Een column over het belang van reken-wiskundeonderwijs.

RUBRIEKEN

2 Volgens Bartjens…
Marjolein Kool
Onderwijs op maat.

8 Kleine kinderen worden groot
Josje van der Linden
Tientallen tellen op handen en voeten.

12 Interactie
Frans van Mulken
Interactie levert meer op dan aanbodgestuurde differentiatie.

17 Wiskunde op straat
Harrie Sormani
Over ontsporen en opvangen.

18 Ei van Columbus
Jos van den Bergh, Ron Felix

De rekenkrant voor kinderen van 10 tot 12 jaar.

28 Vroeger
Ed de Moor
Actie

29 Groetjes van groep 2
Lia van Diem
Logisch

34 Veelgestelde vragen
Erica de Goeij
Hoe kan het rekenen met tekorten inzichtelijk worden gemaakt?

35 Spel in de rekenles
Anneke Noteboom
SET!

36 De bekende Nederlander in getallen
Harrie Sormani
Mirjam Freudenthal

38 In/Uit-gelicht

Peter van den Bremen
Rekenen-wiskunde-artikelen in tijdschriften