Tijdschrift voor Remedial Teaching — Jrg. 14 (maart 2006) Nr. 1

3 ‘Wie is er verantwoordelijk … ‘
REDACTIONEEL
Herm Verbugt, hoofdredacteur


4 Remedial taechers, pijlers van het zorgsysteem
Herm Verbugt

6 Hulp aan leerlingen
Coen Rams

8 Integrale leerlingenzorg: ‘In de klas moet het gebeuren’
Peter Verhagen, Pieter Eijkhout en Ad Donkers

10 Elektronische assistent als remedi‘rend instructeur
Jan Simons
Instructievervangende software van CŽdicu

14 Met het oog op verschillen (2)
Irene Keijzer

21 Leerprobleem of toetsprobleem?
COLUMN
Ans van Berkel

22 Good practice… Praatgroepen voor dyslectische leerlingen: stimuleren van zelfredzaamheid
Jaquette Meijerink

25 Ingezonden… Ambassadeur van je eigen leesprobleem
Rikie Scheepers-Leenen

26 Inventariserend onderzoek naar hulp aan leerlingen met schrijfproblemen door remedial teachers in basisscholen
Alger van Hagen

30 Boeken, cd-roms en materialen
Actueel
– Verborgen regels. Praktische hulp bij het leren van sociale vaardigheden.

– Hoe overleef ik zonder antwoorden?
– Hoe overleef ik mijn vakantie in Frankrijk?
– Hoe overleef ik mijn vakantie in Engeland?
– Pesten op school
– Rheita leesstandaard
– Het YOGA avontuur voor jongeren. Een werkboek over yoga voor jongeren
– Veelkleurige leerlingbegeleiding
– Clevy toetsenbord geschikt voor PC en Mac, PS-2adapter meegeleverd
– Kleine letter toetsenbord
– Leertypen.nl
– Op het internet
– Dyslectische kinderen leren lezen
– Opvoedingskalender 2006
– Softwarepakket Zoeklicht dyslexie

36 LBRT info

Van het bestuur, aankondigingen, regioprogramma’s en adressen