Tijdschrift voor Remedial Teaching — Jrg. 11 (maart 2003) Nr. 1

3 Redactioneel
Herm Verbugt (interim hoofdredacteur)


4 Nederlands leren aan de hand van gesprekken: casus …mer
Els Barto en Diny van der Aalsvoort

10 ‘Ik dacht dat we maatjes waren!’

Kamer 51

Jan Hindrik Loonstra
Over het schoolleven van een leerlingbegeleider & docententrainer

12 Het is tijd voor effici‘nt dyslexiebeleid in het mbo
Truus Schijf

14 Met dyslexie naar de middelbare school
Fenneken Onvlee
Een ervaringsverhaal

17 Schrijfpedagogische hulp ………… na de NOT
Greetje Arends

18 Rugzakleerlingen binnen het basisonderwijs
Drs. Dries Emmen
Expertise van buiten is nodig, anders dreigt de taak van de remedial teacher onder druk te komen

23 Good Practice: Regels zijn regels?
COLUMN
Tom Braams

24 De ReadingPen: onmisbaar studiemaatje bij dyslexie?
Paulien van der Helm, Mari‘tte Konink en Neeltje Douma
Een pilotonderzoek

30 Een goed gesprek ………..
Hanny Janson

32 Uitslag gebruikersenqute ReadingPen
Ria Jansen
De ReadingPen vergroot zelfvertrouwen en zelfredzaamheid van leerlingen met dyslexie

34 Actueel

Boeken, cd-roms en materialen n vooraankondiging van: Congres LBRT op maandag 6 oktober 2003 van 10.00 tot 16.30 uur in ‘De Reehorst’ te Ede

36 LBRT info

Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers