03 Redactioneel
Onderzoek
05 Masters in netwerken! – Het vergelijken van sociale netwerken van leraren die de masteropleiding Leren & Innoveren volgen of gevolgd hebben
Angela van Bommel & Henderijn Heldens
Beschouwing
19 Benutting van kennis uit onderzoek – Een pleidooi voor samenwerking tussen onderzoeker en eindgebruiker
Jos Castelijns & Marjan Vermeulen
Nieuwe aanpak/methodiek
31 Doeltreffend Wetenschap en Technologie op de pabo
Symen van der Zee
Onderzoek
45 Kunnen we het educatief handelen door tweedejaars pabostudenten verbeteren? – Een onderzoek naar de opbrengsten van Class-informatie
Diny Langendijk & Cathy van Tuijl
Onderzoek
59 Op zoek naar synergie tussen praktijk en theorie. Aankomende startende leerkrachten opleiden en begeleiden met het oog op preventie en aanpak van ongewenst gedrag
Anneke van der Linde, Ron Oostdam & Marco Snoek
Good Practice
71 Lesson Study met de Leswizard – ‘Lesson study met de Leswizard’ als gezamenlijke leeractiviteit van leraren en studenten op de werkplek: wie leert van wie?
Uwe Krause & Bob Koster
85 Boekenrubriek
91 Over de auteurs