Talent — Jrg. 22 (december 2020) nr. 5

04 Passend, inclusief onderwijs is het beste, ook voor hoogbegaafde kinderen 
Vier specialisten reageren op de nieuwe stelling van Talent

06 De Steiger: tien jaar voltijds HB-onderwijs in Zeeuws-Vlaanderen

11 Waar zijn de meisjes?
Waarom er minder hoogbegaafde meisjes dan jongens deelnemen aan verrijkingsprogramma’s

13 ‘Dansen is echt kunst; het hoort bij mij’

18 De gevoelskant van hoogbegaafdheid ontdek je met de ZijnsWijzers 

21 Mijn hoogbegaafde opa en ik

24 Hoe flexibel zijn onze hersenen?
Ben Daeter over een andere visie op begaafdheid

27 Max, Maria en Kemi blikken terug op één dag in de week
Day a Week School belangrijke bouwsteen in de ontwikkeling

29 ‘Wetenschap gebruik om sneller en beter vooruit te komen’
Ludo van de Ven volgde de Radboud International Training on High Ability

EN VERDER:
9 Column Floor Raeijmaekers
14 Kort nieuws
15 Challenge
16 Vooruit
20 Column Maddy Hageman