Schooljournaal — (15 mei 2019) nr. 7

Deze editie is als PDF beschikbaar.

06 ‘Laat personeel meedenken over schooltijden’
Inspraak, betrokkenheid en zeggenschap ‘must’ voor CNV Onderwijs

10 Vierdaagse schoolweek?
Scholen boos over stopzetten proef met flexibele schooltijden

14 ‘Het is een steeds sneller uitbreidende olievlek’
Voor- en tegenstanders over verengelsing hoger onderwijs

16 ‘Juf groep 8 gebruikt extra tijd voor meer aandacht’
Kids van Utrechtse basisschool geven elkaar aardrijkskundeles

18 ‘Er komt wat weemoed bij kijken’
Docenten vertellen hoe ze periode na examens invullen

24 ‘Kinderen krijgen een positiever zelfbeeld’
Speltherapie vult passend onderwijs aan

26 ‘Het zou helpen als ministerie financieel bijdraagt’
Zeeuwse krimpschool probeert uit alle macht te overleven

32 ‘Bij mij in de klas zijn we er voor elkaar’
Gepassioneerde docent wil dat leerlingen zich veilig durven uiten

34 ‘Mijn hart ligt bij het vernieuwingsonderwijs’
Vers van de pabo, maar welk schooltype spreekt je aan?

Rubrieken
04 De leerlingen
08 Column Loek Schueler
13 Column Susan van Raamt
20 Werk en recht
21 Vraag antwoord
23 Ruud van Diemen
29 Brieven
30 Agenda
30 Berichten
36 Cursussen
39 Contact CNV Onderwijs