Praxis Bulletin — Jrg. 25 (juni 2008) Nr. 10

3 Spelen als basis voor leren (2)
ZORGVERBREDING (team)
Wilma van den Heuvel
Beschrijving van diverse aspecten van spelen, als basis voor leren. Aflevering 2: Over spelniveaus en spelbegeleidingstechnieken voor ‘normale’ kinderen n voor kinderen met beperkingen.


8 Over de geest van Eucalypta
NATUURKUNDE & CHEMIE (groep 7-8)
Bert Munsterman
Aandacht voor chemische processen, in de vorm van een opdrachtencircuit met (ongevaarlijke) scheikundige proefjes.

12 Praxisatelier: De zonnebloemen van Van Gogh
KUNSTBESCHOUWING & BEELDENDE VORMING (groep 5-8)
RenŽ van Blerk
Een beroemd schilderij van Van Gogh is onderwerp van kunstbeschouwing. Beeldend project met creatieve werklessen rond schildertechnieken en textuur. Met een expositie tot slot!

17 Register Praxisbulletin 2007-2008
TOTAALOVERZICHT VAN DE 25STE JAARGANG (team)

21 Prentenboeken vol problemen
TECHNIEK (groep 1-3)
Henny Lamme
Beschrijving van de didactiek om prentenboeken te gebruiken als (authentieke of betekenisvolle) context voor techniekactiviteiten.

26 Vijf maal twee maal twee / 5 x 2 x 2
DIDACTIEK (team)
Jos Boerema
Twintig redenen om een les goed af te sluiten. Over een prominente(re) rol van het evaluatiemoment in de les.

30 Inspelen op ramadan
WERELDORIèNTATIE & DRAMATISCHE VORMING (groep 3-5)
Margot Wouterse-Schmitz
Themaproject over de ramadan. Spelend leren over rituelen en regels, met als doel: meer respect en begrip voor elkaar. Beschrijving van de activiteiten van week tot week. Bestemd voor alle scholen met een multiculturele populatie.

35 Tips: Probleem van de week & Expotafel

36 Lied van de maand: Groep 8, vaarwel!
MUZIKALE VORMING (groep 5-7)
Jan de Haan