Praxis Bulletin — Jrg. 22 (december 2004) Nr. 4

3 Met een handicap naar school
ZORGVERBREDING (team)
Marijke Wilssens
Artikel over thuisbegeleiding van jonge kinderen met een algemene ontwikkelingsachterstand of mentale handicap in Vlaanderen. Visie, achtergronden en werkwijze.

9 Motorische remedial teaching
BEWEGINGSONDERWIJS & ZORGVERBREDING (team)
Elise Akkermans
Pleidooi voor extra hulp aan motorisch minder vaardige kinderen. Alle achtergronden en mogelijkheden op een rijtje.

14 Drama als doel (1)
DRAMATISCHE VORMING & VIERING (groep 5-8)
Marte Sloot-Jongbloed
Serie artikelen over dramatische vorming. Aflevering: het spelen van een kerstverhaal. Van verhaallijn tot rolverdeling.

19 Morele emoties
SOCIAAL-EMOTIONELE ONTWIKKELING & BEGELEIDING (team)
Tom Kroon
Om tot moreel handelen te komen, zijn morele emoties onontbeerlijk. Beschouwing over het ontwikkelen van normen en waarden bij uw leerlingen via emoties en empathie.

24 Dorpje in sneeuwlandschap
EXPRESSIE (groep 4-6)
Floor Koedam
Knutselactiviteit voor de kerstperiode.

26 Mag ik van jou een foto maken?
AUDIOVISUELE VORMING (groep 1-4)
Liesbeth Rosendaal
Fotografieproject voor de onderbouw, waarbij ieder kind ervaart hoe het is om een chte fotograaf te zijn, omdat beleving centraal staat.

31 Daan moet naar de tandarts
GEZOND GEDRAG (groep 4-6)
Sanne Lantinga
Verhalend ontwerp over het opzetten van een tandartsenpraktijk, een voorlichtingsposter en een proefjescircuit, waarbij alle episodes naadloos in elkaar overlopen.

35 Praxis Service

36 Achterkantje
MUZIKALE VORMING (groep 4-8)
Ilona Horv‡th
Kerstfeest op school.