Kleuters en ik — Jrg. 20 (nov./dec. 2003 / jan. 2004) Nr. 2

1 Redactioneel
Julia Moons

2 Hoe maken kleuters het op school?
INSPRAAK
Een bevragingsinstrument voor vijfjarigen

6 Flip flap flop … tijd voor een mop!
HUMOR
Humor en zich goed voelen in de groep (het welbevinden) gaan hand in hand.

12 Wat een Reuzenboeken!

PEUTERS
Eerste ervaringen met een reeks CEGO-prentenboeken voor de allerjongsten

15 Wens- en briefkaartjes
DOEKATERN

19 Het verhaal van onze timmerhoek (2)
Een van de manieren om je hoeken te verrijken, is te zorgen voor een timmerhoek. Maar hoe pak je dat aan?

22 “Juf … ik heb een idee !”
INSPRAAK
Kleuterinspraak: thema’s kiezen, samen met de kleuters

26 “Architect van je eigen leven”
ARCHITECTUUR
Werken rond architectuur

27 Van de bollenklas naar de vlekkenklas naar de …
LEEFGROEPEN
Werken met leefgroepen in verschillende klaslokalen … een getuigenis

31 Signalementen
– Bewegingszorg
– Kijk op ontwikkeling – bis

32 Kinderboeken
– De beddendans
– Hond gaat logeren
– Waar is konijn?
– Ik mis je
– Grote ogen kleine buik