Kind en adolescent — Jrg. 32 (mei 2011) Nr. 2

ARTIKELEN


66 ADHD, wat kan de juf (m/v) ermee? Een onderzoek naar de effectiviteit van een leerkrachttraining.
M.L. Hinfelaar, A.E. Verheijden en P.J.M. Prins


84 Omvang van kindermishandeling in het district Nickerie, Suriname. Onderzoek onder middelbare scholieren
L.M. van den Berg, K. C. Visser, F. Lamers-Winkelman en T. L. G. Graafsma


101 Vermindering van su•cidaliteit bij adolescenten door een schoolgericht vaardigheidsprogramma.
J. C. Gravensteijn, R. F. W. Diekstra en M. Sklad


OPMERKELIJK


116 Waarom ROM nooit hetzelfde zal opleveren als RCT
Geert Jan J. M. Stams, Jessica J. Asscher en Machteld Hoeve


119 Jeugdzorg op de ladder
Tom van Yperen en Jan Willem Veerman


BOEKEN


123 Saxe, G. N. Ellis, B. H., & Kaplow, J. B. (2007). Collaborative treatment of traumatized children and teens: the trauma systems therapy approach
RenŽe Beer


125 Ontvangen


128 Summaries