COS — Jrg. 15 (oktober 2003) Nr. 8

6 MET MATHEUSEN MEER MANS
Q & A / / / / / / / / / / / / / / / / / / /
‘Leer ze maar selecteren’. Ron Matheusen van Fontys Hogescholen is gepokt en gemazeld in de Eindhovense onderwijspraktijk. Op ICT-gebied is hij de wegbereider voor een samenwerkingsproject tussen pabo’s en basisscholen in Brabant.

8 DE OVERVAL OP NL.TREE
REURING
Dolle dinsdag. Hoe KPN in ŽŽn dag tijd alle wilde plannen van nl.tree op de tocht zette. In de rubriek Reuring geven wij een eerste indruk van de Babylonische spraakverwarring die daarop volgde.

9 SAMENWERKEN MOET!
ONTWIKKELINGEN
EŽn voor allen, allen voor ŽŽn. Het is niet alleen handig als scholen met elkaar samenwerken aan innovaties en gemeenschappelijk de mogelijkheden van ICT exploreren, het is zelfs noodzakelijk. Een inventarisatie.

18 OP NAAR DE WEBKLASSEN
PRAKTIJK
Een goed voorbeeld van modern samenwerken: in de Webklassen van de Universiteit van Amsterdam kunnen vwo-leerlingen alvast snuffelen aan diverse studies.

EN VERDER:


4 ACCES FOR ALL THE SCHOOLS
REDACTIONEEL

5
BITS &- BYTES

13
TIPS & TRUCS

15
TIPS & TRUCS (VERVOLG)

16 HALLOWEEN
LES IDEE-PO / / / / / /

17 MEEDOEN MET DE COS-AWARDS 2003

Inzendtermijn verlengd t/m 31 oktober 2003!

20
COS ACTUEEL

24 LUISTERVAARDIGHEID ENGELS, NIVEAU 1
EVALUATIES / VO – MONITOR

26 WWW.PRIKKELS-ONLINE.NL en WWW.TAALLIJNEN.NL
EVALUATIES / VO – MONITOR

28 O.A.: STREAMRIPPER, GOUDEN MUIS EN DE TOLERANTIETEST in:
NETWERKEN

29 OVER DE BRUG!
COLUMN – JOS ELBERSEN

30 HOEVEEL ICT-BAGAGE HEBBEN ONZE LEERLINGEN EIGENLIJK IN HUIS?
@ HOME