COS — Jrg. 15 (juni 2003) Nr. 6

Thema: VAARDIG, Cos-special over scholing en professionalisering

4 BOTTLENECK
REDACTIONEEL

6 DOOR DE BRIL VAN PAUL FRISSEN
Q & A
‘Onderwijsinstellingen moeten ophouden met voortdurend om geld te zeuren,’ vindt ict-goeroe Paul Frissen van de Katholieke Universiteit Brabant. Een blikverruimend interview.

8 REURING OVER, JAWEL, KENNISNET
REURING
De leden van de Gebruikersgroep Kennisnet voor het Voortgezet Onderwijs zijn laaiend en sturen daarom een brandbrief naar het ministerie. COS vroeg om tekst en uitleg.

9 COMPETENTIES OP DE HELLING
NIEUWS
Uit recent onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de toekomstige leraren basisonderwijs niet of slechts beginnend ict-vaardig is. In het voortgezet onderwijs is de situatie zelfs nog zorgelijker. Wat doen we eraan?

16 IN DE BUURT BLIJVEN
OMGEVINGSONDERWIJS – PRAKTIJK
De onstuitbare opmars van de eigen omgeving als machtige bron van leren. Met dank aan het internet. Een greep uit de mogelijkheden voor primair en voortgezet onderwijs.

EN VERDER:

4
BITS & BYTES

13 BREEDBAND OP VOLLE TOEREN
TIPS & TRUCS

14 OP LOCATIE IN VOORBURG

OP LOCATIE


15
TIPS & TRUCS (VERVOLG)

18 DE COS AWARDS 2003 KOMEN ERAAN!

20
KEN JE PLAATS
LESIDEE – PO

21 BLOTE VROUWEN EN ZO: VEILIGHEID OP DE DIGITALE SNELWEG
DISCUSSIE

24 CoachJezelf, VOOR BEGINNENDE EN ERVAREN DOCENTEN

MONITOR – EVALUATIES VO

26 MET WWW.ZIENDEROGENKUNST.NL EN DE NIEUWE TERRA
MONITOR – EVALUATIES VO

28 TV ONLINE, HET BRITISH MUSEUM EN HULP VAN KENNISNET
NETWERKEN

29
“HEEJ! HOESTIE? ALLEZ OKEEJ?” – ONZE COLUMNIST LEERT EEN NIEUWE OMGANGSTAAL
COLUMN
Jos Elbersen

30 HOEVEEL ICT-BAGAGE HEBBEN ONZE LEERLINGEN EIGENLIJK IN HUIS?
@ HOME