Wereld van het jonge kind — Jrg. 47 (oktober 2019) nr. 2

06 De superdiverse klas
In een klas onderscheiden we kinderen met verschillende culturele achtergronden, godsdiensten, gezinssamenstellingen, intelligentie, en ga zo maar door. Hoe verbind je ze met elkaar?

12 Spelen in de modder
Alles wat jonge kinderen buiten doen, is goed voor hun ontwikkeling. Samen met ouders zorgen voor natuur in de leefwereld van het kind is echter een uitdagende keuze.

18 Rekentaal aan de verteltafel
Kinderen spelen prentenboekverhalen na aan een verteltafel. Expliciete aandacht voor rekenaspecten ruimte en tijd lokt actief gebruik van rekentaal uit tijdens het spel.

26 Op de schouders van Ellen Key
Wanneer je de traditie kent waarin je staat, zie je meer.

32 Fantasie prikkelen via dans
Kleuters verkennen dagelijks de mogelijkheden van hun lichamelijke ontwikkeling door te bewegen. Het opdoen van fysieke ervaringen zorgt voor zelfvertrouwen.

Verder…
11 Aan de slag
16 Agenda
17 Column
22 Kinderboeken
25 Lezersactie
31 Vakliteratuur
37 Social
38 Goudeerlijk