Vrije opvoedkunst — Jrg. 88 (maart 2021) nr. 1

Inhoud Vrije Opvoedkunst

  • Beste Lezer (Rob Tuk) en Inhoud
  • Rondzien’ in corona-tijd, Frans Lutters
  • Scholen gesloten, Katja en Bob Kaiser
  • Poëzie en de gewaarwordingsziel, Gerard Reijngoud
  • Liefde voor het leven, Geraldina Metselaar
  • ‘Kind…, wie ben je?’, Jan Alfrink
  • Singing for inner peace, Jan Duindam
  • Ironie, Paul Kooijman
  • Onderscheidend onderwijs?, Kees Warmerdam
  • Voorbij de grenzen, Froukje van der Velde
  • Herinneringen aan Jan la Poutré,
    Leo Klein, Donald ten Hooven, Jan Alfrink, Leonard Beuger,
    Ernstjan Cooiman
  • Onze correspondent, Angela Machiel-Guépin
  • Gele sterren aan de kapstokjes, Mark Mastenbroek
  • Jan en Mieke Verheijen, Ray Kusters
  • Boekbespreking, Frans Lutters
  • Innerlijke vrijheid verwerven, Annemarie Sijens
  • De winter: tijd voor bezinning met hulp van Vrouw Holle, Rita Veenman
  • Samenleving gebaseerd op verbondenheid, Mirjam Broeders
  • Oproep tot hulp bij actie, Stichting STOPhersentumoren
  • Op weg naar hartgedragen onderwijs, Carla van Dord-Zeegers
  • Boekbespreking Werkboek: Bewegende klas
  • Kinderboekenrubriek, Anke Wagemakers (zie op deze site: tabblad Archief >>> Recente artikelen)

Inhoud Lerarenbrieven

  • Antimoon of Stibium, Gerard Smits
  • Over taalrijkdom en taalarmoede, Gerard Reijngoud
  • Gevoel krijgen voor Ei, Maan en Haas, Henk Kranenborg (zie op deze site: tabblad Archief >>> Recente artikelen)
  • Ruimte bieden voor subjectwording, Aziza Mayo
  • Ruimte en tijd in het onderwijs [1], Christof Wiechert
  • Het observeren van het denken, Willem Daub
  • De Almeida Quest [2], Frans Lutters
  • Inclusiviteit op de Vrijeschool, Ileen Purperhart en Julian Nelissen
  • De kunst van het afstemmen 1(4), Jacqueline de Groot (zie op deze site: tabblad Archief >>> Recente artikelen)
  • Gedicht: Jozef en de weg van de Graal, Wiel Hupperets