Volgens Bartjens — Jrg. 40 (september) nr. 1

Thema: spel in de rekenles

04 Getalbegrip tot en met 100 in rekenspellen
Anneke Noteboom
Beheersen en onderhouden van de kennis van drempel

09 Speel mee in de bovenbouw
Margreeth Mulder
Interventies bij spellen in de rekenles

13 Symposium Simon Stevin
Marjolein Kool

14 Leren van games
Martijn Koops
Ervaringsleren leidt niet vanzelf tot inzicht

22 Serieus spelen
Magda van der Wulp
Interview met Anneke Noteboom

26 ‘Pak me dan, als je kan!’
Corinne Harten en Bronja Versteeg
Winnaar rekenspellenwedstrijd 2020

29 100 geschikte rekenspellen
Anneke Noteboom
Voor in de klas en voor thuis

32 Misvattingen, de sleutel naar nuttige feedback
Anna van der Heijden en Stefan Jansen
Een computeralgoritme voor automatische feedback bij digitale rekentoetsen

En verder

08 Bewijs uit het gerijmde
Jaap van Lakerveld
Hersengekraak

18 De draad van Ariadne
Anneke van Gool, Anneke Noteboom, Corinne Harten, Geeke Bruin-Muurling, Marike Verschoor, Pauline van Vliet & Cathe Notten Illustraties: Nina Lathouwers
Wiskunde voor kinderen van 4 tot 12 jaar

36 Volgens Bartjens
Ronald Keijzer
Ontwikkeling en Onderzoek

36 NVORWO
Jenneken van der Mark
Nieuws uit de vereniging

38 Spel in de rekenles
Anneke Noteboom
Make it!