04 Nederlandse basisschoolleerlingen zijn beter gaan rekenen
Martina Meelissen en Lin Weijn
08 TIMSS-2019 beschouwd door twee bestuursleden van NVORWO
Michiel Veldhuis en Jenneken van der Mark
10 Rekencoördinator aan het woord
Angela Landousi en Jeanette Fölsche
11 Verschillen tussen jongens en meisjes?
Femke Timmermans en Alfred Wald
12. TIMSS-resultaten in perspectief
Koeno Gravemeijer
Een analyse van enkele opgaven
14 Volgens… de onderwijsadviseur
Conny Bodin-Baarends
Wat kunnen onderwijsadviseurs met de resultaten van TIMSS?
16! Leerkansen in/en de methode
Marc van Zanten
Differentiëren, niet determineren
23 Anders kijken naar basisvaardigheden
Kees Hoogland
Van leren rekenen naar gecijferde burgertjes
28 Rekenbegaafde leerlingen naar een hoger niveau
Greetje van Dijk en Anneke van Gool
Verrijkingsprojecten voor rekenbegaafde leerlingen
32 Noodgedwongen thuis leren rekenen
Remco Feskens en Jos Keuning
34 Op Rekenreis!
Vincent Jonker
Veel plezier tijdens de Grote Rekendag 2021!
En verder
09 Bewijs uit het gerijmde
Jaap van Lakerveld
Boven, of onder NAP?
18 De draad van Ariadne
Anneke van Gool, Anneke Noteboom, Annette Markusse, Corinne Harten, Geeke Bruin-Muur ling, Marike Verschoor, Pauline van Vliet & Cathe Notten
Wiskunde voor kinderen van 4 tot 12 jaar
27 Groetjes van groep 5
Lia van Diem
Tien vriendjes
31 Spellenwedstrijd
Corinne Harten
35 Studiedag NVORWO Aankondiging
38 Volgens Bartjens
Ronald Keijzer
Ontwikkeling en Onderzoek
39 Van de voorzitter
Jenneken van der Mark
Nieuws uit de vereniging