Volgens Bartjens — Jrg. 37 (juni 2018) nr. 5

Thema: De toekomst van het reken-wiskundeonderwijs

02 Van de redactie
Cathe Notten

04 Inzicht ontwikkelen
Frans van Galen & Annette Markusse
Een pleidooi voor geleid heruitvinden

09 Groetjes van groep 4
Lia van Diem
Een, twee, boem!

10 Conceptuele doelen
Geeke Bruin-Muurling & Ronald Keijzer
Doelen voor het reken-wiskundeonderwijs van de toekomst

15 Bewijs uit het gerijmde
Jaap van Lakerveld
Verdichten

16 Ik ga op reis en neem mee…
Anneke Noteboom
Rekenen-wiskunde in de vakantie!

18 Het Ei van Columbus
Jos van den Bergh
De rekenkrant voor kinderen van 10 tot 12 jaar voor de laatste keer bedacht en gemaakt door:

22 Klopt dit wel?
Geeke Bruin-Muurling, Marike Verschoor & Marc van Zanten
Reken-wiskundige factchecking in het basisonderwijs

27 Kleine Kinderen worden groot
Marije Bakker
78 keer naar de tandarts

28 Het Go-lab
Joep van der Graaf, Casper de Jong & Ton de Jong
Onderzoekend leren van wiskunde met online labs

32 Leren representeren
Anneke Harmsen, Anne Vermijs & Marianne van den Hurk
Rekenrepresentaties bij probleemoplossen in de brugklas

36 Volgens Bartjens
Ronald Keijzer
Ontwikkeling en Onderzoek

37 NVORWO
Francis Meester
Nieuws uit de vereniging

38 Spel in de rekenles
Anneke Noteboom
Resolf