Volgens Bartjens — Jrg. 29 (maart 2010) Nr. 4


4 Gedachtenvol oefenen
Ceciel Borghouts, Francien Garssen
Welke sommen horen bij elkaar?

7 Boekbespreking
Belinda Terlouw
Rekenen is leuker dan als je denkt

8 Een kijkje in de tuin van de buren
Caroliene van Waveren Hogenvorst
De doorgaande lijn van rekenen/wiskunde op de basisschool naar wiskunde in het voortgezet onderwijs

12 Springen naar getallen
Julie Menne
Leerlijn getallen en bewerkingen in groep 3-4

22 Breek je hoofd niet over breuken
Mieke Abels, Iris Verbruggen
Oefenonderdeel van de leerlijn getallen en bewerkingen vanaf groep 3

26 Kunnen ze nog rekenen?
Piet van den Hurk
Rekeninitiatieven in het voortgezet onderwijs

29 Wie gaat ze leren rekenen?
Frank van Merwijk
Minor10-14: verdieping voor Pabo- en Wiskundestudenten

32 Wie is dit kind

Cathe Notte
Interview met Belinda Terlouw

RUBRIEKEN

2 Volgens Bartjens…
Cathe Notten

11 Wiskunde op straat
Harrie Sormani
Procenten, centen en studenten

17 Vroeger
Ed de Moor
Realiteit, intu•tie en gezond verstand

18 Ei van Columbus
Jos van de Bergh
De rekenkrant voor kinderen van 10 tot 12 jaar

25 Groetjes van groep 4

Lia van Diem
Spiegeltje, spiegeltje…

34 Met sprongen vooruit in 5 minuten
Julie Menne
Rood of geel

36 Rekenonderwijs en (na)scholing
Agenda

36 Bewijs uit het gerijmde

Jaap van Lakerveld
Doorgaande leerlijn

37 Spel in de rekenles

Anneke Noteboom
Granny Apples

38 In/Uitgelicht

Peter van den Breemen