Volgens Bartjens — Jrg. 28 (mei 2009) Nr. 5

4 Werken in de Rekentuin
Marthe Straatemeier, Sharon Klinkenberg, Han van der Maas
Spelenderwijs oefenen en meten.

8 Hoe groot?
Mieke Abels
Een lessenserie meten in het SBO.

12 Kansen bieden en kansen grijpen
Jarise Kaskens
Doorlopende leerlijnen rekenen-wiskunde.

14 Rekenmethodes en rekenonderwijs
Willem Vermeulen
Kiezen voor een rekenmethode is impliciet ook een keuze voor een bepaalde aanpak van je rekenonderwijs.

16 Wat is goed reken en wiskunde onderwijs
Marlies van der Burg, Marianne Espeldoorn
Verslag ronde tafelgesprek Nvorwo.

22 Getalbeelden en het rekenrek
Johan Winnubst
Een uitgebreide kijk op het gebruik van rekenrekjes

27 Met bescheiden middelen een rijke leeromgeving
Ortwin Hutten
Rekenmaterialen voor de onderbouw.


29 Oefenen, maar dan anders
Cathe Notten
Getallenmoza•ek


32 Spelend rekenen
Mariken van Roosmalen-Noppen, Mira van der Wielen
Rekenroutines in de onderbouw.

RUBRIEKEN

2 Volgens Bartjens…
Cathe Notten


10 Interactie
Kees Buijs
Ouderwets rekenen? Nee, bedankt!

17 Wiskunde op straat
Harrie Sormani
Getallen met betekenis..

18 Ei van Columbus
Jos van den Bergh
Rekenkrant voor kinderen van 10 tot 12 jaar.


25 Veelgestelde vragen
Anneke Nooteboom, Cathe Notten
Spelletjes in de rekenles, wat leer je daar nou van?

26 Groetjes van groep 4
Lia van Diem
Klerensommen.

30 Kleine kinderen worden groot
Josje van der Linden
EŽn, twee, allemaal

31 Vroeger
Ed de Moor
Priemgetallen uit een oude krant.

35 Spel in de rekenles
Anneke Nooteboom
Isis en Osiris


36 De bekende Nederlander in getallen
Harrie Sorman
Aleid Truijens


38 In/Uit-gelicht
Peter van den Bremen
Rekenen-wiskunde-artikelen in tijdschriften.