Volgens Bartjens — Jrg. 27 (september 2007) Nr. 1

4 Hoe Juliette en Jonas leren rekenen
Willem Uittenbogaard
Een reactie op de lezing van Jan van de Craats over rekenonderwijs op de basisschool.

11 Met Patronella naar Artis
Lisette Musch
Kleuters herkennen patronen op de Grote Rekendag.

14 Goochelen met deelbaarheid
Job van de Groep
De wiskundige wereld achter een goocheltrucje.


22 Een leraar zonder kennis is gewichtloos
Frans van Mulken
Interview met Jan van Maanen, hoogleraar-directeur van het Freudenthal Instituut.

26 Domino anders
Dolf Janson
Oefenen in een spelcontext.

30 Derde Volgens Bartjens-Studentendag
Sanne Roffel
Jong-Leren met getallen.

33 De Grote Rekendag
Vivian Lohstro-van Bruggen
Meetkunde, patronen en kunst.

RUBRIEKEN

2 Volgens Bartjens…
Marjolein Kool
De toekomst van ons reken-wiskundeonderwijs.

10 Kleine kinderen worden groot
Arlette Buter
Gisteren.

12 Interactie
Jan van de Craats
‘Handig rekenen’ moet de deur uit.

17 Wiskunde op straat
Harrie Sormani
De dood van oom Toon.

18 Ei van Columbus
Jos van den Bergh en Ron Felix
De rekenkrant voor kinderen van 10 tot 12 jaar.

28 Groetjes van groep 2
Lia van Diem
Ver-tellingen.

29 Vroeger
Ed de Moor
DŽjˆ vu.

34 Veelgestelde vragen
Frank van Merwijk
Zijn bovenbouwleerlingen die weinig geautomatiseerde kennis hebben, geholpen met een rekenmachientje?

35 Spel in de rekenles
Anneke Noteboom
Alles of Niets.

36 De bekende Nederlander in getallen
Harrie Sormani
Hannes Wallrafen

38 In/Uit-gelicht
Peter van den Bremen
Rekenen-wiskunde-artikelen in tijdschriften.