Volgens Bartjens — Jrg. 26 (september 2006) Nr. 1

4 Van Zomerzoete limonade naar de som… en weer terug
Michiel Asselman, Samantha Bouwmeester, Mirjam Jacobs, Marion Kersten
Context, model en abstracte som moeten nauw met elkaar verbonden zijn.

9 Voorbeeldgestuurd rekenen verdubbelt de vooruitgang
Elise Boltjes
Een alternatieve voorbereiding op de Pabo-rekentoets.

14 Van groot naar klein
Fokke Munk, Ronald Keijzer
Praten over een poster vol maten, referenties en verbanden.

22 Spelen met getallen
Martin van Reeuwijk, Nisa Figueiredo, Patricia Karreman, Joanie Moonen
Verslag van De Grote RekenDag 2006.

24 Hulp bij draaien en vergeten
Annemie Desoete
Hoe help je kinderen bij het benoemen en noteren van getallen?

26 1,2, veel!
Het team van de dr. Schaepmanschool
Een verslag van de Nationale Rekendagen 2006.

31 Groep 3 op speurtocht
Robin van der Landen, Ans Veltman

Een leerlijn meetkundige ori‘ntatie voor groep 3.

RUBRIEKEN

2 Volgens Bartjens…
Marjolein Kool
Groeien.


8 Kleine kinderen worden groot
Caroliene van Waveren
Het verjaardagsfeestje.

12 Interactie
Jos van den Bergh
De Pabo-rekentoets kan averechts werken.

17 Wiskunde op straat
Harrie Sormani
Rekenen geneest!

18 Ei van Columbus
Jos van den Bergh, Ron Felix
De rekenkrant voor kinderen van 10 – 12 jaar.

29 Groetjes van groep 3
Lia van Diem
Stappenteller.

30 Vroeger
Ed de Moor
Tekenen voor vormleer.

34 Veelgestelde vragen
Marc van Zanten
Hoe lang moet je doorgaan met het oefenen van de tafels van vermenigvuldiging?

35 Spel in de rekenles
Anneke Noteboom
Take 5!

36 De bekende Nederlander in getallen
Harrie Sormani
Driek van Wissen

38 In/Uit-gelicht
Peter van den Bremen
Rekenen-wiskunde-artikelen in tijdschriften.