Volgens Bartjens — Jrg. 24 (september 2004) Nr. 1

4 Wie het kan verwoorden snapt het
Kees Buys
Niveaudifferentiatie in de bovenbouw.

10 Een warme herfst
Diane van Giezen-Beerlage
Het weerbericht als meetles in de onderbouw

14 Kiezen voor de kern
Ronald Keijzer, Frans van Galen, Koeno Gravemeijer
TAL-project onderzoekt onderwijs in breuken, verhoudingen, kommagetallen en procenten.

17 Goochelen met getallen
Harrie Sormani
Een uitdagende reken-wiskundetentoonstelling.

22 Een Reken-Afscheidsfeest in Brabant
Willem Vermeulen
Ter leringe ende vermaak.

24 Rekenen: een hele opgave
Sabine Lit
Een recensie.

26 Er kan meer dan je zou denken
Arlette Buter
Realistisch rekenen in het speciaal basisonderwijs.

31 De juf van het jaar 2004
Harrie Sormani
Een juf van duizend weken.

32 Schaduw in de kijker
Sofie De Ridder en Eline Govaert
Experimenteren met licht en donker in de bovenbouw.

39 De Grote Rekendag 2005
Tellen, turven, tekenen.

RUBRIEKEN

2 “Volgens Bartjens…”
Marjolein Kool
Een nieuw jasje.

8 Interactie
Ronald Keijzer
Leerkrachten mogen niet mis schieten.

13 Wiskunde op straat
Harrie Sormani
Rekenen in Schothorst

18 Ei van Columbus
Jos van den Bergh en Ron Felix
De rekenkrant voor kinderen van 10 tot 12 jaar.

25 Vroeger
Ed de Moor
Een mysterieuze som van Pacioli.

30 Groetjes van Groep vier
Lia van Diem
Vandaag geen rekenles.

34 Veelgestelde vragen
Mogen kinderen nu wel of niet met hun vingers rekenen?

35 Kleine kinderen worden groot
Gerard van Alst
Ontbijt

36 De bekende Nederlander in getallen
Harrie Sormani
Henk Spaan.

38 In/uit-gelicht
Peter van den Bremen
Reken-wiskunde-artikelen in tijdschriften.