Volgens Bartjens — Jrg. 24 (november 2004) Nr. 2

4 Minder kan meer worden!
Dolf Janson en Anneke Noteboom
Rekenen-wiskunde-onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen.

8 Voer voor slimme kinderen
Jo Nelissen
Compacten en verrijken van de rekenles, een recensie.

12 Alles of niets
Marja van den Heuvel-Panhuizen en Conny Bodin-Baarends
Probleemoplossen door goede rekenaars.

16 De betere rekenaar uitgedaagd
Jos van den Bergh
Juweeltjes van vraagstukken uit methoden voor de middenbouw.

22 Welk extraatje past bij uw leerlingen?
Zeven verrijkende materialen onder de loep genomen.

26 Niet alleen voor bollebozen
Erica de Goeij en Adri Treffers
Probleemgericht onderwijzen.

31 De verrijkingsklas
Jolanda Jager
Een alternatief voor goede rekenaars.

32 ‘Hou nou maar op, wij willen rekenen!’
Ivanka van Dijk
Wat wil de goede rekenaar nou zelf?

RUBRIEKEN

2 Volgens Bartjens
Marjolein Kool
Slimme tantes.

10 Interactie
Kees Buys
Rekenen in een apart groepje.

15 Wiskunde op straat
Harrie Sormani
Koning, keizer, admiraal… digitaal gaan ze allemaal.

18 Ei van Columbus
Jos van den Bergh en Ron Felix
De rekenkrant voor kinderen van 10 tot 12 jaar.

25 Vroeger
Ed de Moor
Slimme Sam.

30 Groetjes van groep 4
Lia van Diem
Verdubbelen en halveren.

34 Veelgestelde vragen
Sjoerd Huitema
Kan ik betere rekenaars vooruit laten werken in het rekenboek?

35 Kleine kinderen worden groot
Miriam Baltussen
Dat kan veel gemakkelijker.

36 De bekende Nederlander in getallen
Harrie Sormani
Floor Sietsma.

38 In/Uit-gelicht
Peter van den Bremen
Rekenen-wiskunde-artikelen in tijdschriften.