Volgens Bartjens — Jrg. 22 (september 2002) Nr. 1

4 Pedagogiek is geen panacee
Redactioneel
Marjolein Kool

5 Kinderen uit Moskou zoeken verborgen figuren
Kunnen jonge kinderen afgedekte figuren lokaliseren?
Jo Nelissen

9 Kinderen voor kinderen
Recensie van het proefschrift van Agnes Vosse over tutorleren op de basisschool
Ivanka van Dijk

10 Zeven stukjes, vele mogelijkheden
Over de rol die tangram kan spelen in de meetkundige ontwikkeling
Jan Sleegers

14 Je kunt het gewoon tellen
Hoe maak je reken/wiskunde-onderwijs betekenisvol?
Jaap Griffioen

18 O, zit dat zo? Maar dan snap ik het ook!
Eerstejaars Pabostudenten werken aan hun gecijferdheid
Caroliene van Waveren Hogervorst

20 Memory voor scharrelkippen
Varianten op het bekende memoryspel voor in de rekenles
Leo Prinsen

23 Ei van Columbus
De rekenkrant voor kinderen van tien tot twaalf jaar
Jos van den Bergh en Ron Felix

28 Willem Bartjens op de snijtafel
Reflectie op de uitslag van het lezersonderzoek
Jo Nelissen

30 Hoe zouden we Fadoua kunnen helpen?
Pabostudenten aan het werk in MILE
Wil Oonk

34 Tabula met onvolledige spelregels
Spelletjes om van te leren, voor leerlingen en leerkrachten
Harrie Broekman

37 Nieuwe kerndoelen
Reactie van een lezer
Anne Coos Vuurmans

38 Vulkaantjes bakken in de klas
Groep 4 ontdekt dat de sommetjes voor het oprapen liggen
Hilde Amse

40 Nationale rekendagen 2002
Een verslag van een boeiende conferentie Karel Groenewegen
Karel Groenewegen

Rubrieken

22 Kleine kinderen worden groot
Zo snel als een pingu•n
Miriam Baltussen

27 Wiskunde op straat
Draaien en keren
Harrie Sormani

33 Vroeger
Een zoen van de juffrouw
Ed de Moor

42 Groetjes van groep drie
Tellen en vertellen
Lia van Diem

43 Ingerekend
Peter van den Bremen

44 De bekende Nederlander in getallen
Erik van Muiswinkel
Harrie Sormani

46 NVORWO
Berichten