Volgens Bartjens — Jrg. 22 (mei 2003) Nr. 5

4 De vierde wand
REDACTIONEEL
Marjolein Kool

5 Elke leerling telt mee
Hoe zes moderne reken-wiskundemethodes omgaan met verschillen

10 De ouderavond
Jos van Rooij
Ouders ervaren hoe handige strategie‘n kunnen helpen bij rekenproblemen

14 Maak er geen punt van maar een komma
Warner Bruins
Hoe wordt de overgang van groep 8 naar de basisvorming een doorgaande lijn?

19 Onderwijzen van formele wiskunde in het basisonderwijs
Rijkje Dekker
Bespreking van het proefschrift van Ronald Keijzer

20 Rondje Rekenliedjes
Frank van Merwijk
Bespreking van de cd met rekenliedjes voor groep 3

23 Ei van Columbus
Jos van den Bergh en Ron Felix
De rekenkrant voor kinderen van tien tot twaalf jaar

28 Bijna-verdwijnsommen
Julie Menne
Kinderen kunnen pas kiezen voor aanvullend optellen als ze de inverse relatie tussen optellen en aftrekken doorzien

32 De Superwonderbril
Jacqueline Odijk
Een liedje om het splitsen te herhalen

34 De lengte van een liniaal
Marcus NŸhrenbšrger
Een simpele liniaal biedt veel didactische mogelijkheden voor de ontwikkeling van meetbegrip

38 Geniaal
Edu Wijdeveld
Een gedicht

39 Hoe tel je geiten als je nooit hebt leren tellen?
Hein van der Straaten
Verslag van een reis naar Kenia

RUBRIEKEN

22 Kleine kinderen worden groot

Anneke van Gool
Kleine autootjes

27 Wiskunde op straat
Harrie Sormani
Handicap moet blijven

31 Vroeger
Ed de Moor
Een eeuwig wonderkind

42 Groetjes van groep vier
Lia van Diem
Foldermateriaal

43 Ingerekend
Peter van den Bremen

44 De bekende Nederlander in getallen
Harrie Sormani
Harrie Jekkers

46 NVORWO
Berichten