06 Een pril genoten vrijheid
Marguerite Irrgang
De 1040-urennorm is van tafel. Hoe geven scholen invulling aan deze nieuwe vrijheid?
12 ‘Teach less, learn more’
Renske Valk
Een gesprek met Paul van Meenen over de urennorm, de belasting van de leraar en over zesjarig voortgezet onderwijs voor iedereen.
14 Meer tijd, betere leerprestaties?
Jaap Scheerens
Meer onderwijstijd is geen waarborg voor betere leerprestaties.
22 ‘I have a dream’
Gerardo Soto y Koelemeijer
Fulltime professionele leraar zijn, het is bijna niet te doen, volgens deze leraar wiskunde.
24 Leraren bloggen over ‘Tijd’
Alderik Visser, Michelle van Dijk, Iris Driessen, Fifi Schwarz, Annemiek Staarman
30 De verkwiste tijd
Ben van der Hilst
34 Leren van elkaar op de werkvloer
Carolien Nout
38 Lesson Study: creëren van gezamenlijk zelfvertrouwen
Erik Meester en Alex Koks
40 Ingezoden: ‘Goed onderwijs, een goed mens zijn en goed leven’
Vereniging Omo
44 Ik ben leraar: Maud Philippen
48 De persoonlijke canon van… Johannes Visser
Rubrieken
05 Editorial
11 Column Jan Fasen: Wie dicteert onze tijd?
16 Berichten
21 Gastcolumn Paul Rosenmöller: Tijd voor ontwikkeling
28 Gastcolumn Sven Annen: Gebruik die ruimte!
32 Gastcolumn Dick van der Wateren: Tijd en autonomie
33 Column Frans Ottenhof: De gretigheid van eersteklassers
36 Onderwijsonderzoek, voor u geselecteerd door Didactief
46 Professionalisering
50 Boeken
52 Leesclub: Het einde van het midden, Farid Tabarki
54 Voordeelpagina
55 Column Piet Post: Potje vlinders
56 BILDUNG – de bijdrage van Henrique Dekkers
59 Jongerenwereld binnenstebuiten