05 Editorial
09 Een nieuw curriculum alleen is onvoldoende [Column]
Jan Fasen
10 Wat is dat, creatief vermogen?
Hester Stubbé en Andrea Jetten
TNO onderzoekt het construct creatief vermogen ten behoeve van het onderwijs.
14 Berichten
19 Reisgids Digitaal Leermateriaal
20 Gaan we koers verleggen?
Gerdineke van Silfhout
Volgens een kritische leerplanontwikkelaar komen er uitdagende tijden aan.
23 Illegaal kopiëren [Column]
Frans Ottenhof
24 ‘Wij hebben een onbevooroordeelde en frisse blik’
Sarah van Ierlandt en Lizan Nijkrake
De Nationale DenkTank analyseert het vraagstuk Onderwijs.
26 Wandelen met leerlingen
Piet Post
29 Vliegtuigshit [Column]
Joris Arts
30 Meer ruimte voor nieuwe scholen?
Mark Imandt, Paul Bisschop en Ton Klein
33 Mooie taal [Column]
Frank Weijers
36 Leerlingen enthousiasmeren met maatwerk
Caroline Nout
38 Het onzichtbare zichtbaar maken
Sander Galjaard
40 ‘Niet de status quo, maar de groei is van belang’
Renée Conradi
42 NU – lopende zaken
44 Onderzoeksnieuws, voor u geselecteerd
46 Wat stuitert daar door je klas?
Anton Horeweg
48 LOB maakt van de school een netwerkpartner
Dorien Stals
50 Professionalisering
52 De persoonlijke canon van … Dick van der Wateren
Renée Conradi
54 Boeken
56 Op de leestafel: Het recht van het kind op respect
De LeesClub
58 Must Think – Ilja Klink over John Steinbeck
61 Verbinding [Column]
Piet Post
63 Jongerenwereld binnenstebuiten