Kind en adolescent praktijk — Jrg. 19 (juni 2020) nr. 2

Ten geleide : Zonder morren

Zó ontwikkel je succesvolle interacties met leerlingen met ASS : Project om leerkrachten te ondersteunen en bewuster te maken
Carla Geveke, Hendrien Steenbeek, Steffie van der Steen

Elk nadeel heeft zijn voordeel
Anneke Eenhoorn
Uit de praktijk

‘Samen beslissen’ móet, juist ook met adolescenten : Het werkt, al zijn de effecten vaak pas iets later zichtbaar
Rob de Jong, Marga Boorsma, Robert Ferdinand, Jac Maurer, George Westermann

Het ijzer smeden als het koud is
Kirsten van Gink
Proefschrift

Werken vanuit ‘eigen kracht’ is knap ingewikkeld : Wat zijn de dilemma’s en hoe ga je ermee om?
Wilma Jansen, Lineke van Hal

Maak cognitieve gedragstherapie ‘LVB-proof’
Interview

Thuis een goede leeromgeving creëren : Bevorder de neurocognitieve ontwikkeling van je kind
Andrea Spruijt

Tijd voor grote schoonmaak in de jeugdzorg
Harrie van Leeuwen, Marca Geeraets
Evidentieel

Een beetje minder afstand, graag
Nic Drion
uit en thuis

Vier intensieve dagen
Else de Haan
nader onderzoek gewenst

Streven naar nul
Peter Dijkshoorn, Arne Popma
Frictie

Gezien en gelezen
Marike Serra