Kind en adolescent praktijk — Jrg. 18 (December 2019) nr. 4

Effectieve therapeuten
Marike Serra

LVB-jongeren met stoornis aan meer zelfinzicht helpen
Mandy Spaltman MSc, Drs. Sammy Roording-Ragetlie
Studie naar blended psycho-educatiemodule ‘Straatwijzer’

Vragenlijsten liegen niet?
Anneke Eenhoorn

Cultuursensitief werken met alleenstaande jonge vluchtelingen
Drs. Carlijn van Es, dr. Marieke Sleijpen, Drs. Winta Ghebreab, dr. Trudy Mooren
‘Veerkracht-project’ biedt trauma-geïnformeerde interventie

Weten hoe weinig je (nog) weet
Harrie van Leeuwen, Marca Geeraets

Wat helpt leerlingen met internaliserende problemen op school?
Dr. Elianne Zijlstra, Dr. Anke de Boer, Drs. Andrea Sijp MSc
Acht praktische adviezen om ‘onzichtbare’ groep te ondersteunen

‘So- en sbo-leerlingen profiteren van gemengde klas’
Jan Bijstra

Het label ‘LVB': weg ermee?
Marielle Dekker

Draagt persoonlijkheid bij aan de X-factor van de leraar?
Svenja Büttner

Hulp aan gevluchte kinderen met trauma’s
Nienke Smid MSc, Drs. Carlijn de Roos, Dr. Trudy Mooren

Het verschil tussen David en Davy
Nic Drion

Een nieuw leven voor het placebo-effect
Prof. dr. Else de Haan

Gezien en gelezen