Kind en adolescent praktijk — Jrg. 17 (juni 2018) nr. 2

Over gereedschap en vakmanschap
Marike Serra

Problemen snel en systematisch in kaart brengen met CAP-J
Willeke Daamen, Ria Schouten
Classificatiemethode biedt inzicht in wat speelt en welke hulp nodig is

Vermijden
Els de Haan

De Sensory Profile in de diagnostiek van een autismespectrumstoornis
Tirsa van der Velden, Jana Knot-Dickscheit, Annelies de Bildt, Arjen van Assen
Wat levert dat op in de praktijk?

Een kind van zes
Anneke Eenhoorn

‘Laat werelden van praktijk, beleid en onderzoek meer naar elkaar toe groeien’
Anke Scheeren

Het belang van het kind
Alice Boersma

Krachten en kwetsbaarheden bij jongeren
Tamara l.f. de beuf, Corine de Ruiter, Vivienne de Vogel
Gestructureerde risicotaxatie met de START:AV

Tepels, rouw en Darwin
Marcel van den Hout

EMDR bij sexting
Rik Knipschild, Iva Bicanic
Een leidraad voor behandeling

SovaTAss: digitale werkvormen voor kinderen met autisme
Job Van ’T Veer, Gijs Terlouw, Janneke Metselaar
Sociale vaardigheden trainen met games en apps

Gedachten die verlammen
Frits Boer

Gezien en Gelezen
Bohn Stafleu van Loghum