Kind en Adolescent Praktijk — Jrg. 15 (september 2016) nr. 3

Het best beschikbare bewijs
Marike Serra

Hoe kunnen ouders meer betrokken worden bij de behandeling van hun kind? Adviesgesprek leidt tot meer overeenstemming
Drs. Esther Ten Brink, Prof. dr. Pier Prins, Drs. Joke Koevoets

Exposure werkt, maar hoe?
Else De Haan

Onderzoek naar de effectiviteit van ‘zelf plannen’. Een cognitieve gedragstherapie voor adolescenten met ADHD
Dr. Bianca Boyer, Drs. Marije Kuin, Prof. dr. Saskia van der Oord

Interview met Trudy Mooren : “Kinderen durven vaak niet meer alleen te slapen”
Dr. Anke Scheeren

“Mijn hoofd zit vol, mama’’. ‘Beter bij de les’: wat werkt voor wie en waarom?
Dr. Marthe Van der Donk, Dr. Anne-claire Hiemstra-beernink, Dr. Ariane Tjeenk-kalff

Bent u ontevreden, vertel het ons!
Alice Broersma

Werken in een winkel die verbouwd wordt. C4Youth 2.0 helpt bij samen leren en verbeteren
dr. Lucienne Van Eijk, dr. Eddy De Tiège, drs. Pauke Mutsaers, drs. Marieke Nanninga, drs. Vera Verhage, Prof. dr. Hans Grietens, prof. dr. Menno Reijneveld

Uit de praktijk
Anneke Eenhoorn

Een kind zonder diagnose
Frits Boer

Is een ziekte ‘echt’ en een stoornis niet?
André Rietman, Leontine ten Hoopen

Gezien en gelezen
Bohn Stafleu van Loghum