Themanimmer: Kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking. Assessment en ondersteuning van emotioneel welbevinden
111 Editoriaal
Filip Morisse en Leen De Neve
115 Emotionele ontwikkeling en verstandelijke beperking vanuit ontwikkelingsdynamisch perspectief: state of the art
Filip Morisse, Leen De Neve en Anton Došen
133 De vroege ontwikkeling van jonge kinderen met een grote verstandelijke en motorische ontwikkelingsvertraging. Eerste bevindingen van het OJKO-project
Ines Van Keer, Ann Dhondt, Annette van der Putten en Bea Maes
147 Visie van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften op ondersteuning en ondersteuners binnen het regulier onderwijs : “Ik denk dat het nieuwe systeem nog ‘in aanmaak’ is.”
Geert Van Hove, Elisabeth De Schauwer en Silke Daelman
159 Handelingsgerichte diagnostiek bij leerlingen die cognitief zwakker functioneren. Handvatten uit het project ‘protocollering diagnostiek’ (Prodia)
Lies Verlinde
171 Gedesorganiseerde gehechtheid bewerken: individuele kindertherapie verankerd binnen een dragend netwerk
Erik De Belie en Nicole Vliegen
181 Emotieregulatie bij mensen met automatisme en een ernstig verstandelijke beperking: wat kunnen we doen?
Steven Degrieck
191 Trainen en coachen van begeleiders in hun bejegening van kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking en probleemgedrag
Arno Willems