Tijdschrift voor lerarenopleiders — Jrg. 42 (maart 2021) nr. 1

313 Recensie
Hanneke Tuithof
Bespreking van het proefschrift ‘Experiences of continuity and discontinuity in student teachers’development’

315 Recensie
Quinta Kools
Bespreking van het proefschrift ‘Understanding teacher educatiors’professional learning’

318 Recensie
Bob Koster
Pabostudenten staan positief ten opzichte van praktijkonderzoek: bespreking van het proefschrift ‘Empowering pre-service teachers through inquiry’

320 Nieuwe methodiek
Anje Ros, Henderijn Heldens, Nanke Dokter, Marianne Rongen
Samen ontwerpen in een innovatieteam: een methodiek voor samen leren en innoveren van opleiders, studenten en leraren

333 Nieuwe methodiek
Quinta Kools, Maaike Koopman, Rian Aarts, Karin Derksen
Opleiden en professionaliseren in leerateliers

345 Onderzoek
Ada ter Maten-Speksnijder, Wilbert van der Heul
Nieuwe rol voor opleiders in leerwerkplaatsen – verslag van een casestudie

356 Nieuwe methodiek
Ton Zondervan
Een kwestie van karakter: persoonsvorming bij het opleiden van innovatieve docenten

367 Praktijkvoorbeeld
Jeroen S. Rozendaal & Izaak Dekker
Leren onderzoeken bij de Master Leren en Innoveren

373 Onderzoek
Marco Kragten, Geerte Savenije
Vertrouwen in eigen kunnen bij het onderwijzen van zelfregulerende leerstrategieën

388 Onderzoek
Monika Vaheoja, Theo van den Bogaart
De cesuur bij de landelijke kennistoetsen van lerarenopleidingen