Tijdschrift voor Lerarenopleiders — Jrg. 38 (september 2017) nr. 3

03 Redactioneel

Onderzoek
05 De ontwikkeling van pedagogische sensitiviteit in de lerarenopleiding basisonderwijs
Ellen Rohaan & Anouke Bakx

Onderzoek
17 Opvattingen van managers en lerarenopleiders over onderzoek op de lerarenopleiding – Een onderzoek bij hbo-lerarenopleidingen in Nederland.
Quinta Kools, Loes van Wessum, Fer Boei, Martijn Willemse & Lidewij van Katwijk

Good Practice
29 Gedeelde smart is vreugde en op tijd klaar – Op de pabo in groepsverband werken aan een afstudeeronderzoek. 
Gerda Geerdink

Nieuwe aanpak/methodiek
37 Formatieve toetsing met rubric, checklist en scripts bij vakdidactiek – Toepassingsgericht leren op de lerarenopleiding Engels.
Monique Maas en Desirée Joosten-ten Brinke

Onderzoek
47 Het afsluitend praktijkonderzoek van de lerarenopleidingen wiskunde onderzocht – Wiskundedidactiek, validiteit en opleidingsfactoren.
Bert Zwaneveld & Erik Barendsen

Onderzoek
61 Professionele identiteit in deeltijd lerarenopleidingen
Mechteld Lengkeek, P. Robert-Jan Simons, Manon Ruijters & Tom van Oeffelt

Nieuwe aanpak/methodiek
75 Van verplichting naar verrijking – Peer-review als katalysator van samenwerking en collectieve verantwoordelijkheid.
Eva van der Molen

89 Boekenrubriek

93 Over de auteurs