05 Van de redactie
06 Even voorstellen
08 Verhalen leren schrijven
Eric Besselink en Eline Seinhorst
16 Ontwikkeling in de schrijfvaardigheid van een- en meertalige leerlingen in het vmbo: De fol van linguïstische kennis, vloeiendheid en metacognitieve kennis
Mirjam Trapman en Amos van Gelderen
24 Ruimte voor leren
Albert Walsweer
31 Prentenboeken en interactiemogelijkheden: Aanknopingspunten om het denken te stimuleren
Myrte Gosen
36 Column: De vrijheid van taalonderwijs in het geding
René Berends
38 Formatieve evaluatie in het leesonderwijs
Carmen Damhuis
43 Datafeedback helpt! Hoe de professionele ontwikkeling van aankomende leerkrachten kan worden versneld door datafeedback
Thoni Houtveen, Henk van den Hurk en Marije Neven-Hummel
51 De leesontwikkeling van kinderen in groep 3: Een onderzoek naar de ontwikkeling van woordherkenning
Mirjam Snel
53 Het eerste jaar van de Eindtoets PO: Besluitvorming, invoering en de uitwerking van het onderdeel taal
Joanneke Prenger en Madeleine Gibson
63 Blikvangers
65 Agenda