Tijdschrift Taal voor opleiders en onderwijsadviseurs — Jrg. 11 (maart 2020) nr. 16

02 Van de redactie
Mirjam Snel 

04 Taaldenkgesprekken met nieuwkomers: hoe help je leerkrachten uitdagende leermomenten te creëren?
Resi Damhuis en Hanna Kuijs

10 Een stevige taalbasis voor iedereen
Joanneke Prenger en Gerdineke van Silfhout

14 Vaardige leerkrachten is wat goed voortgezet leesonderwijs nodig heeft
Eveline Wouters en Ria Geerse

19  Column
Lisa Siedenburg en Jitske Vogel

20  Iedereen kan meedoen in de natuur- en techniekles: Nederlandse ervaringen binnen een internationaal onderzoek naar inclusief, taalgericht onderwijs
Suzanne van Norden, Maaike Hajer, Jantien Smit

24 De Taalronde: betere teksten door meer ideeën
Milou Uytdewilligen en Mienke Droop

28 Literaire gesprekken: de motor voor ontwikkeling in leesvaardigheid en in leesmotivatie
Gertrud Cornelissen

34  Blikvangers

 

35  Agenda