02 Van de redactie
Mirjam Snel
04 Expliciet woordenschatonderwijs voor alle leerlingen?
Erna van Koeven, Anneke Smits
08 Wanneer groepswerk écht rendeert
Jan T’Sas
Een praktijkonderzoek over ‘sprekend leren’
14 Leesbevordering op de pabo
Marleen Kieft
Hoe pabodocenten de leesbevorderaars van de toekomst opleiden
18 Lezen, experimenteren, begrijpend lezen
Martine Gijsel, Anna Hotze en Miriam Knoef
Hoe begrijpend leesonderwijs en W&T-onderwijs elkaar kunnen versterken
23 Column
Arend van Dam
24 Leesmotivatie in een meertalige klas
Phaedra Wouters
Over het inzetten van thuistalen om leesmotivatie te vergroten
28 Leesbaar en vloeiend schrijven met de hand blijft belangrijk
Margo van Hartingsveldt en Anneloes Overvelde
34 Agenda
35 Blikvangers