Talent — Jrg. 5 (mei 2003) Nr. 3

Thema: DE VERRIJKINGSKLAS

4 Verrijkingsgroepen zinvol?!
THEMA
Patty van Scherpenzeel-Mollema
Onderzoek naar het welbevinden van leerlingen in verrijkingsgroepen.

7 De verrijkingsklas dient vele doelen
THEMA
Eleonoor van Gerven
De mogelijkheden voor verrijkingsonderwijs en de organisatie van een verrijkingsklas.

10 De kick van Vierkant
Anthon Keuchenius
Stichting Vierkant voor Wiskunde bestaat tien jaar.

13 Over temperamentjes en tirannen…
Anne Hermans
Accenten bij het begeleiden van gezinnen met gedragsmoeilijke hoogbegaafde kinderen.

16 ‘Een kijkje bij de zuiderburen’
Hennie Ribbens
Vlaamse ouders over hoogbegaafdheid.

18 Hoogbegaafdheid geen probleem?
Agnes Burger Veltmeijer
Een reactie op het interview met emeritus hoogleraar Dolf Kohnstamm.

21 Doe mee aan een olympiade
Hans MorŽlis
Olympiaden vormen een uitdaging voor hoogbegaafden!

24 ‘It takes a village to raise a child’
Albert Kaput
Het Centrum voor Creatief Leren, voorheen een vrijwilligersorganisatie, gaat professionaliseren.

27 Jodiumtekort en IQ
Jan te Nijenhuis
Talent heeft een interview met Nico Bleichrodt.

29 Spitsuur in je brein!
Eleonoor van Gerven
Deze aflevering van de reeks over verrijkingsmateriaal gaat over spellen waarbij je logisch moet denken.

RUBRIEKEN

3 Hands-on
Redactie
Eleonoor van Gerven

12 Met de hete adem in je nek
De praktijk
Alja de Bruin-de Boer

23
Discussie
Marrigje de Bok

30 Landelijk Informatiecentrum Hoogbegaafdheid – Stichting Plato
FF lezen
Laetitia van der Zwan