Talent — Jrg. 23 (september 2021) nr. 4

04 De Stelling : ‘Hoog tijd dat leraren beter leren om kenmerken van hoogbegaafdheid ook te herkennen bij kinderen die (qua culturele achtergrond) niet meteen op henzelf lijken’

06 ‘We appen nu gewoon’ : lessen uit de lockdown

08 Nieuwe tool geeft inzicht in HB : Begaafdheid op je bord

12 Hoogbegaafden van de toekomst : Van belang voor de opbouw van een nieuwe samenleving

15 Hb-portret : ‘Als de les niet uitdagend genoeg is, dwaal ik af’
Franklin Remak (13 jaar, 2 vwo)

21 Hoogbegaafdheid en passend onderwijs in het voortgezet onderwijs : Hoe zorgen we voor een doorgaande ontwikkelingslijn?

23 Explora Raamsdonksveer : Waarom parttime HB-onderwijs?

28 Haagse Hoop : Hoe hoogbegaafdheid op de Haagse agenda kwam te staan

32 Opvoedmethode Positive Discipline in de klas : De groep als mini community en oefenveld

En verder

11 Kort nieuws
14 Gaaf!
16 Vooruit
18 Recensie
31 Column Maddy Hageman
35 Column Liesbeth Stam