03 Column: “Nee daar hebben we het niet over…”
Arjan Krijgsman
04 Van de redactie
06 Toetsing als motor voor leren: naar succeservaringen voor alle leerlingen
Dominique Sluijsmans
13 Toetsen om van te leren
Peter Hoogendijk
18 Punten zijn zelden genoeg
John Jeninga
21 Weg met formatief evalueren!
Sergej Visser
24 “Het gaat ons niet om het toetsen zelf, maar om wat je er van leert”
Arjan Krijgsman
28 Vrijheid, maar geen vrijblijvendheid
Anke Swanenberg
34 Formatief toetsten, of informatief leren?
Harold Bekkering
38 Communicatief toetsen binnen het vreemdetalenonderwijs
Charline Rouffet
42 Toetsing: een manier om beter te leren
John Jeninga
48 Het belang van de schoolcultuur bij het voorkomen en aanpakken van pesten: verschillen tussen het basis- en voortgezet onderwijs
Marthe de Roo, Danelien A.E. van Aalst, Elsje de Vries, Tessa M.L. Kaufman en Gijs Huitsing
53 “Ik vind het belangrijk dat kinderen online vooral een leuke tijd hebben en plezier beleven”
Arjan Krijgsman
56 Provocatieve pedagogiek
Peter Mol
62 Doen wat werkt!
Ron van Achteren
66 Recensie: Het nieuw puberbrein binnenstebuiten (2)
John Jeninga
73 Recensie: Film Routeplanner Voortgezet Onderwijs
Arjan Krijgsman
75 Agenda en Colofon