Remediaal — Jrg. 20 (mei 2020) nr. 2-3

03 Column: “Nee daar hebben we het niet over…”
Arjan Krijgsman

04 Van de redactie

06 Toetsing als motor voor leren: naar succeservaringen voor alle leerlingen
Dominique Sluijsmans

13 Toetsen om van te leren
Peter Hoogendijk

18 Punten zijn zelden genoeg
John Jeninga

21 Weg met formatief evalueren!
Sergej Visser

24 “Het gaat ons niet om het toetsen zelf, maar om wat je er van leert”
Arjan Krijgsman

28 Vrijheid, maar geen vrijblijvendheid
Anke Swanenberg

34 Formatief toetsten, of informatief leren?
Harold Bekkering

38 Communicatief toetsen binnen het vreemdetalenonderwijs
Charline Rouffet

42 Toetsing: een manier om beter te leren
John Jeninga

48 Het belang van de schoolcultuur bij het voorkomen en aanpakken van pesten: verschillen tussen het basis- en voortgezet onderwijs
Marthe de Roo, Danelien A.E. van Aalst, Elsje de Vries, Tessa M.L. Kaufman en Gijs Huitsing

53 “Ik vind het belangrijk dat kinderen online vooral een leuke tijd hebben en plezier beleven”
Arjan Krijgsman

56 Provocatieve pedagogiek
Peter Mol

62 Doen wat werkt!
Ron van Achteren

66 Recensie: Het nieuw puberbrein binnenstebuiten (2)
John Jeninga

73 Recensie: Film Routeplanner Voortgezet Onderwijs
Arjan Krijgsman

75 Agenda en Colofon