03 ‘Het staat toch zeker ook in de methode…’
Fred van de Velde
04 Leesmotivatie en leesweerstand : definities, relaties met leesvaardigheid en manieren om het leesplezier van leerlingen te vergroten
Roel van Steensel
12 Dyslexie de baas dankzij CAAS: een sterke mix van orthodidactiek en schrijfcoaching
Hanneke Wentink, Inez Zondag en Griet Coupé
16 Dyslekeys: psycho-educatie en leerstrategieën voor leerlingen met dyslexie in het vo
Marzenka Rolak
22 ‘Wat we nodig hebben is een didactiek voor mensen die zowel een nieuwe taal als ook lezen en schrijven moeten leren’
Arjan Krijgsman
26 De docent als relatiespecialist en het nut van het vierstoelenmodel daarbij
Annemiek Broersen en Corma Ruijgrok
31 Een moeilijke klas
Nico Schouws
34 Recensie: Dit is Dyscalculie: achtergrond en aanpak
Carlos de Kleijn
39 Recensie: Differentiëren is te leren
Nico Schouws
43 Agenda en colofon