Remediaal — Jrg. 18 (juli 2018) nr. 3/4

Thema: Lezen in het voortgezet onderwijs

03 Column
Fred van der Velde

04 Redactioneel
Arjan Krijgsman

05 Effectief omgaan met zwakke lezers in het voortgezet onderwijs
Kees Vernooij

13 Jong beginnen en niet meer loslaten…
Arjan Krijgsman

16 Ervaringen uit een traject Leesbevordering voortgezet onderwijs
Engeline Kruysmulder

20 Digitale geletterdheid: een nieuwe uitdaging voor taalhulpverlening en taalonderwijs
Jeroen Clemens

25 Ik kom hier om een beroep te leren, niet om te lezen…
Erna van Koeven, Floor van Renssen en Anneke Smits

30 In vogelvlucht door de herziene versie van Toetsen en Interventies bij Dyslexie in het vo
Maud van Druenen, Cindy Teunissen, Esther Steenbeek-Planting en Ria Kleijnen

34 Herijk het literair lezen in de vreemdetalenles
Ewout van der Knaap

44 Bericht van de promotieplaneet: Close Encounters of the Third Kind
Jantien Gerdes

47 Recensie: Understood en zijn betekenis voor ouders en anderen
Arjan Krijgsman

49 De International Literacy Association
Arjan Krijgsman

51 Recensie: Van leesclub tot boekenbattle
John Jeninga

56 Recensie: Vmbo-leerlingen gaan nog steeds vooruit in het lezen en schrijven
Nico Schouws

58 Recensie: Samenwerkend lezen in het voortgezet onderwijs (SALEVO)
John Jeninga

61 Recensie: Meer lezen, beter in taal – vmbo
Arjan Krijgsman

63 Agenda

63 Colofon