Pulse Primair Onderwijs — Jrg. 1 (september 2009) Nr. 2

6 Nieuws

8 Ernst Dani‘l Smid
Fouten vergeten, je zegeningen tellen en genieten. Ook leraren moeten dat veel meer doen

13 Bekostiging met bron komt heel dichtbij
Het primair onderwijs is bezig met de invoering van het persoonsgebonden nummer

14 Special ICT

14 Integreren en samen leren

17 Digiborden: Revolutie of gadget?

20 ELO: graag of niet?

22 ELO: Hype of oplossing van een probleem?

24 Status leerkracht moet omhoog
Harry Janssen
Om de status van de leerkracht te verhogen moet eerst het niveau van de leerkracht omhoog gaan. Dat zegt onderwijskundige Harry Janssen

29 WMK-PO vierde editie 2009
Cees Bos

41 Waar of niet waar?
Onderwijs houdt te weinig rekening met jongens

42 Spelling leren kan (veel) effectiever
Dolf Janson

44 Lekker de waarheid zeggen! of liever volwassen feedback geven?

48 De ideale leraar hee(f)t VIP
De overheid heeft als werkgever van ons onderwijs een kleine driehonderdduizend leerkrachten in dienst. En die moeten allemaal vakbekwaam zijn. Zeker omdat Nederland een vooraanstaande positie als kenniseconomie nadstreeft. Dat lukt alleen met goed onderwijs. Hoe ziet de ideale leerkracht eruit?

53 Stelling: Goed rekenonderwijs verzorgen is de taak van de directie!

54 Opbrengstgericht werken: hoe doet u dat?
Cees Bos

58 Producten en diensten

60 Ouders tevreden over het basisonderwijs
Uit het Nationale Scholenonderzoek blijkt dat de meeste ouders tevreden zijn over de basisschool van hun kind. Meer dan 85% van de kinderen op de basisschool gaat met plezier naar school. Toch zijn er ook saillante verschillen.

65 Training & advies

66 Column
Martin van Rooij