Praxis Bulletin — Jrg. 23 (juni 2006) Nr. 10

3 Logopedische problemen in de klas (1)
ZORGVERBREDING & TAALONTWIKKELING (groep 1-3)
Inge van de Sande & Elise Huesmann
Over logopedische stoornissen bij basisschoolkinderen en het belang om die tijdig te herkennen. Met een uitgewerkt praktijkvoorbeeld van een taalontwikkelingsstoornis.

8 Mens- en wereldonderwijs in de onderbouw
WERELDORIèNTATIE & DIDACTIEK (team)
Jan Karel Verheij & Gerben de Vries
Beschrijving van een concrete lesopzet, om – vanuit de ‘inquiry approach’ en de ‘multiperspectivische benadering’ – gericht wereldori‘nterend onderwijs te doen met jonge kinderen.

14 Opfrisbeurt voor schoolspelletjes (2)
VIERING & HANDVAARDIGHEID (team)
Bert Munsterman
Ook genoeg van het koekhappen? Maak dan eens een frisse start met een nieuw spelletjesarsenaal. Dit artikel legt uit hoe u het spelmateriaal kunt maken en hoe je ermee kunt spelen.

17 Register Praxisbulletin 2005-2006

Totaaloverzicht van de 23ste jaargang (team)

23 Kern- en keuzetaak
WERELDORIèNTATIE & DIDACTIEK (team)
Tjeerd Mijnster
Het ‘nieuwe leren’ binnen wereldori‘ntatie. Over een onderwijsvormgeving, die past bij leerkrachten en scholen, die inhoudelijke keuzes aan kinderen willen geven.

28 Kijk eens naar binnen
BEELDENDE VORMING & KUNSTBESCHOUWING (groep 5-8)
Floor Koedam
Aanvulling pretpakket.

30 Op reis met Thomas en een draak
WERELDORIèNTATIE & LEESBEVORDERING (groep 7-8)
Ben Golob
Een kinderboek als uitgangspunt voor een veelomvattend wereldori‘ntatieproject, met topografie en geografie als kernonderdelen. Over een topografieproject op literair niveau.

35 Een heel persoonlijk aandenken (Praxistip)

36 Achterkantje
MUZIKALE VORMING (groep 8)

Ruud Valerius
Eind goed, al goed.