Praxis Bulletin — Jrg. 23 (februari 2006) Nr. 6

3 In actie voor India
MONDIALE VORMING & WERELDORIENTATIE (groep 1-4)
Ine Dirks
Breed opgezet themaproject, met sponsorloop en Aziatisch circuit als afsluiting. Over verdraagzaam samenleven en proeven van de Aziatische cultuur.

8 WebQuests
ICT (team)
Peter Blijleven
Praktische tips en ervaringen rondom het gebruik van WebQuests in de klas. Over educatieve speurtochten op het internet.

12 Groep 1-2: homogeen of heterogeen?
SCHOOLCONCEPT (team)
Luc Koning
Op basis van welke criteria kiest men voor een homogene of een heterogene samenstelling van groep 1 en 2? Met een checklist om een besluitvorming of een bewustmakingsproces uit te voeren met het team.

16 Van tekst naar beeld
MULTIMEDIALE TOEPASSINGEN (groep 6-8)
Joost Walter
Lesidee, waarbij de mogelijkheden van de computer in het algemeen – en van het tekenprogramma ‘Paint’ in het bijzonder – zinvol worden benut.

19 Kunst voor twee
BEELDENDE VORMING & DIDACTIEK (groep 3 & 8)
Angela Geurts, Frans Donker & Henriette Loeffen
Verslag van een uniek samenwerkingsproject over kunst en cultuur voor groep 3 en groep 8. Boeiend, leerzaam en met een grote opbrengst aan kennis en vaardigheden. Project, met ontwikkelingsgericht leren als uitgangspunt.

24 ‘Kom uit het ei, dino!’
DRAMATISCHE VORMING & WERELDORIENTATIE (groep 3-5)
Margot Wouterse-Schmitz
Ervarend leren in zeven stappen: van pakkende inleiding tot informatieve voorstellingen. Themaproject over de dinosaurus.

30 Naar de Middeleeuwen
GESCHIEDENIS & VERHALEND ONTWERPEN (groep 7-8)
Hanneke Venema
Terug in de tijd met een tijdmachine. Veelzijdig verhalend ontwerp over alle facetten van het leven in de Middeleeuwen.

35 Praxis Service
Nettertjes en ettertjes.

36 Achterkantje
MUZIKALE VORMING (groep 7-8)
Hans van Eerden
Valentijnsdag.