Praxis Bulletin — Jrg. 22 (oktober 2004) Nr. 2

3 Leerlijnen in groep 1, 2 en 3
KLASSENMANAGEMENT (team)
Luc Koning
Tweedelige serie over het gezamenlijk vastleggen van de langere ontwikkelingslijnen in de onderbouw. Aflevering 2 : de lijnen voor ontluikende en beginnende gecijferdheid.

8 Knibbel, knabbel, knuisje…
WERELDORIèNTATIE (groep 1-3)
Jan Jonker
Hoekenproject over heksen in de herfst, waarbij fantasie en beleving centraal staan.

12 Hebben meisjes ook een piemel?
SEKSUELE VOORLICHTING & GEZOND GEDRAG (team)
Sanderijn van der Doef
Hoe u als school en leerkracht – samen met ouders – kunt komen tot een planmatige aanpak van relationele en seksuele vorming op school.

18 Geheime berichten
PRETPAKKET (groep 5-8)
Floor Koedam
Varia

20 Werken in hoeken in midden- en bovenbouw (I)
EXPRESSIE & WERELDORIèNTATIE (groep 4-8)
Maril Heijen
Thematisch hoekenproject rond heksen en herfst – gebaseerd op de visie van Rebeca Wild – waarbij de mysterieuze heksenwereld tot verbazing leidt, de nieuwsgierigheid prikkelt en aanleiding geeft tot het doen van ontdekkingen.

25 Groen knutselen (1)
NATUUR- & MILIEUEDUCATIE & EXPRESSIE (groep 6-8)
Jet & Maarten de Jongh
Over het maken van duurzame creaties met natuurlijk materiaal. Aflevering 1: suggesties voor herfst en winter (met basismateriaal, technieken en grondvormen).

30 De school on line
ICT & MULTIMEDIALE TOEPASSINGEN (team)
Marian Schelvis
Handreikingen voor het stapsgewijs opzetten en ontwerpen van een goede en bruikbare website voor een basisschool.

35 Praxis Service

36 Achterkantje
MUZIKALE VORMING (groep 1-3)
Gerard Willems
Het spinnetje