Praxis Bulletin — Jrg. 22 (november 2004) Nr. 3

3 Praktijkvoorbeeld computergebruik
ICT & MULTIMEDIALE TOEPASSINGEN (groep 6-8)
Dan van der Lingen
Hoe kunt u de computer gemakkelijk en praktisch inzetten binnen uw lessen? Een heldere beschrijving van de organisatie rond computerintegratie.

8 Sinterklaasatelier
BEELDENDE VORMING (groep 3-8)
Maril Heijen
Het “atelier” is een onderwijsmodel, waarvan de werkwijze en de uitgangspunten zijn ge•nspireerd door de idee‘n van Rebeca Wild. Aflevering 4: beeldend werken met oersymbolen.

13 Meer verkeer op het schoolplein
VERKEERSEDUCATIE (groep 6-8)
Sonja Jong & Ria de Gooijer
Beschrijving van de organisatie van een spectaculaire circuitles met bijzondere weggebruikers.

18 Drama als middel
DRAMATISCHE VORMING (team)
Marte Sloot-Jongbloed
Startartikel over technieken binnen dramatische vorming. Aflevering 1: over basistips en het inzetten van drama als werkvorm.

22 Sinterklaasje, kom maar binnen…!
VIERING (groep 1-4)
Janet Lavooij
Drie weken durend sinterklaasproject met betekenisvolle, doelgerichte leeractiviteiten, aan de hand van een spannende opbouw.

28 Wie komt er alle jaren…?
AANVULLING PRETPAKKET (VARIA) (groep 4-6)
Floor Koedam
Werkblad voor de drukke sinterklaastijd.

30 Achter slot en grendel
TECHNIEK (groep 1-6)
Floor Koedam
Boeiend didactische ontwerp over sloten, sleutels en sluitingen, waarin de kinderen “technische”ontdekkingen doen via waarneming en onderzoek.

35 Praxis Service
Oproep & sinterklaastip

36 Achterkantje
MUZIKALE VORMING (groep 2-4)
Jan de Haan
Sinterklaasliedje.